نوشته شده توسط : ali

علامت های غیر قابل ثبت : انتخاب نام علامت تجاری اهمیت بسیاری دارد ، از آنجاییکه برای ثبت علامت تجاری باید مقررات و قوانین کشور را در نظر داشت و همچنین چون در جمهوری اسلامی ایران باید به همگام ثبت برند و ثبت علامت تجاری بنا بر عرف و قوانین مربوطه مسائل شرعی و مذهبی را در نظر داشت ، بنابراین ثبت برند و علامت تجاری نیازمند رعایت اصول و شرایطی است که برای آن حکم فرماست. لذا انتخاب نام علامت تجاری نیاز به دقت و تفکر زیادی دارد.
علامت تجاری غیر قابل ثبت

علامت تجاری در موارد زیر قابل ثبت نمی باشند :

    اگر باعث جدا و متمایز شدن کالا ها یا خدمات این موسسه از خدمات موسسات دیگر نشود.
    ضد مسائل شرعی و نظم عمومی یا اخلاق پسندیده باشد
    باعث گمراهی و سردر گمی مراکز تجاری و عمومی در مورد مبدا جغرافیایی کالا ها و خدمات و خصوصیات آن ها شود.
    علامت تجاری نباید تقلید و یا بخشی از پرچم یا نشان مملکتی یا نام اختصاری یا نشان رسمی یک کشور باشد مگر اینکه با مجوز نهاد یا مقام صلاحیتدار کشور باشد
    علامت تجاری نباید شبیه یا گمراه کننده به علامت تجاری دیگر که همان کالا یا همان خدمات را در ایران ارائه می کنند باشد.
    علامت تجاری در صورت داشتن تشابه اسمی با علامت تجاری دیگر که خدمات آن ها مشابه نیست و معروف باشد و به مالک علامت قبلی لطمه وارد سازد.
    اگر علامت تجاری عین علامتی باشد که قبلاً ثبت شده یا اقدام شده است برای ثبت و باعث گمراهی و اشتباه شود.



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

چگونه یک نام تجاری یا برند بسازیم ؟ پس از ثبت برند و ثبت علامت تجاری خود شما نیاز به این دارید که علامت تجاری و برند خود را به همگان معرفی کنید .  بخش بزرگی از هنر بازاریابی ، کوشش در راه ساختن و پرورش‏ نام تجاری فرآورده است . فرآورده‏های بی‏نام را مشتری به چشم یک‏ کالا می‏نگرد و در آنجا تنها قیمت مطرح است پس برنده آن کسی‏ است که پایین ترین قیمت را دارد . البته ، برخورداری از نام تجاری‏ شناخته شده به تنهایی کارساز نیست. سوالاتی که در مورد ساختن نام‏ تجاری مطرح می‏شود عبارتند از : مفهوم آن نام چیست ؟ چه چیزی به‏ همراه دارد ، کارکرد آن چگونه است،چه انتظاری را برمی‏انگیزد؟ و چه میزان برتری بر فرآورده‏های مشابه می‏آفریند؟بنابراین اگر تنها بر خود نام تجاری تکیه شود،شکست در پی خواهد داشت.به همه جنبه های بازاریابی توجه نمایید، تک تک آنها را آزمایش کنید و ببینید چه چیزی در کسب و کار شما برای مشتریان منحصر به فرد و جذاب است چه کارهایی است که شما بهتر از بقیه انجام می دهید. اگر این عوامل منجر به برتری در برابر رقبا می شود در این صورت توانسته اید پتانسیل منحصر به فرد خود را برای فروش شناسایی کنید. این پتانسیل ها عوامل اصلی و سودمندی هستند که منجر به موفقیت کسب و کار شما می شوند و باید هسته اصلی استراتژی تکامل نام تجاری شما را تشکیل دهند. بیشتر شرکت ها بر چند پتانسیل قدرتمندتر و قابل فهم تر تمرکز می کنند تا به سادگی پیام نام تجاری خود و مزایایی که دارد بیان کنند.

چگونه یک نام تجاری یا برند بسازیم

پتانسیل های منحصر به فرد سازمان شما برای فروش همان دلیلی است که مشتریان از شما خرید می کنند و ارزش نام تجاری شما را تعیین می کنند. البته عوامل تعیین کننده ارزش نام تجاری باید پویا بوده و با تغییرات بازار و شرایطی که پیش می آید هماهنگ باشند و استراتژی کسب و کار شما هم باید مطابق آن به روز رسانی شود. بعد از اینکه این این کار ها انجام شد باید مطمئن شوید که مشتریان شما این تغییرات را احساس می کنند و متوجه ارزش افزوده نام تجاری شما شده اند. این به معنای سازمان دهی همه عناصر بازاریابی برای افزایش ارزش و اعتبار نام تجاری شما است. پرسنل شما، محصولی که تولید می کنید، پیامی که در تبلیغات خود می دهید و حتی روش پاسخگویی به شکایات مشتریان، در این روند مهم و تاثیر گذارند. ساخت یک نام تجاری ارزشمند و قابل احترام نیاز به مقدار زیادی کار سخت و طاقت فرسا دارد و همچنین باید خود و کارمندان خود را به چنین روندی متعهد نمایید.

فراموش نکنید که یک نام تجاری یا برند در ذهن مشتری جای دارد. این مجموعه ای از افکار و احساسات درباره یک سازمان یا کسب و کار خاص، کالا یا خدمات است. یک سازمان می تواند برداشتی که از نام تجاری اش می شود را مدیریت کند اما هیچگاه بر این برداشت کنترل ۱۰۰ درصدی نخواهد داشت.

« یک نام تجاری همیشه در ذهن مشتریان وجود دارد »

یک نام تجاری با نشانی که بر روی محصولات و بسته بندی آنها قرار می گیرد به صورتی قابل لمس نمایش داده می شود و این به مشتریان اجازه می دهد به سادگی محصولی را که دارای هویت است شناسایی کنند. این کار می تواند به کمک رنگ، لوگو، شعار های تبلیغاتی و فونتی منحصر به فرد انجام پذیرد و باید برای هر کدام از موارد گفته شده کار کرد تا مجموعه آنها بتوانند تاثیرگذار باشند. نشان گذاری موفق یعنی اهمیت به ارزش و اعتبار نام تجاری

«نام تجاری ابزاری قدرتمند برای تاثیرگذاری است»

نام تجاری می تواند ابزار قدرتمندی برای تاثیرگذاری باشد اما بعد از اینکه یک نام تجاری ساخته شد برای ایجاد اعتماد نیاز به زمان قابل توجهی دارد. وقتی که تصویر ذهنی مشتری ساخته شد تغییر آن بسیار سخت است بنابراین باید از همان ابتدای تاسیس سازمان و ایجاد نام تجاری در راه درست قدم بردارید.



:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1397 | نظرات ()